Skip to content

28 april 2011

Är de mina?
Mina alldeles egna?
Tillhör de någon annan?
Dessa känslor.
Är jag enbart en spegelbild?
Har jag något som är mitt?

Återupprepar, härmar. Som ett barn.
Är känslor är något man ska lära sig?

Dessa känslor.
Kan man förhålla sig till dem på ett kliniskt sätt, frånkopplat kroppen och sinnet?
Är mina känslor mina egna eller tillhör de någon annan?

One Comment leave one →
  1. 28 april 2011 9:28

    Dina känslor är dina ,du kanske inte vet om att du har dem, de kan överraska dig. Du kan bli påverkad av andra människors smärta ,men dina känslor är dina, din smärta eller glädje är din. Däremot kan du försöka undvika känslor av rädsla för smärtan,men det gör smärtan större när den kommer. Man kan inte lära sig känslor men det kan ta en del av livet att lära sig att förstå dem. Vi kanske kan avskärma oss från dem ,men förr eller senare överrumplar de oss.

Kommentera

